Nemoci a diagnózy

Diabetes (cukrovka)

Diabetes mellitus neboli cukrovka je nemoc, která se vyznačuje poruchou metabolismu krevního cukru (glukózy). Glukóza je životně důležitá pro vaše zdraví, protože je zdrojem energie pro buňky, které tvoří svaly a tkáně, a je také hlavním zdrojem výživy pro mozek. Pokud máte cukrovku, znamená to, že máte v krvi příliš mnoho glukózy, což je stav, který vám může způsobit vážné zdravotní problémy.

Hemoroidy

Hemoroidy jsou zanícené  a nateklé žíly v konečníku. Mohou vzniknout jako důsledek namáhání během stolice či kvůli tlaku na rektální žíly během těhotenství. Hemoroidy vznikají uvnitř rekta nebo pod kůží řitního otvoru. Doprovází je bolest, svědění a krvácení.

Chřipka

Chřipka infekce způsobená viry. Napadá dýchací ústrojí - nos, krk a plíce. V převážné většině případů vymizí sama, může mít ale i velmi vážný průběh. Na chřipku a její komplikace zemře v ČR ročně okolo dvou tisíc pacientů.

Křečové žíly

Křečové žíly (varixy) se projevují jako zvětšené namodralé uzlíkové žilní útvary na povrchu nohou. Nohy jsou postiženy nejčastěji, protože nesou váhu těla, ale v podstatě jakákoliv žíla se může stát křečovou. Pro některé pacienty jsou lehčí formy onemocnění jen kosmetickou záležitostí, jiným vážnější formy způsobují bolest a další komplikace.

Rakovina prsu

Rakovina prsu je způsobena růstem rakovinných buněk v prsní tkáni a je hned po rakovině kůže nejčastěji diagnostikovaným nádorovým onemocněním. Může se objevit jak u mužů, tak u žen, ale u žen se objevuje nesrovnatelně častěji. Neustálá osvěta v posledních letech naštěstí situaci kolem rakoviny prsu mění podstatně k lepšímu. Díky pravidelným kontrolám je mnoho nádorů nalezeno v počátečních stadiích, kde je šance na úplné uzdravení téměř stoprocentní a úmrtnost na rakovinu prsu se významně snižuje.

Spánková apnoe

Syndrom spánkové apnoe je poměrně vážná porucha spánku, při které pacient ve spánku přestává dýchat. To zvýší tlak v dýchacích cestách. Následuje tzv. mikroprobuzení a dýchání se obnoví. Tento cyklus se může za hodinu zopakovat více než stokrát. Onemocnění nenarušuje přísun kyslíku, kvalitu spánku a celkové zdraví nemocného. Pacient se po probuzení cítí unavený. Spánkovou apnoe často doprovází chrápání, ale nemusí tomu tak být. ​

Tříselná kýla

Tříselná kýla vzniká, když se měkké tkáně z břišní dutiny (nejčastěji střeva) dostanou  v důsledku oslabení břišní stěny k povrchu v oblasti třísel. Vzniklá výduť může bolet např. při kašli nebo při zvedání něčeho těžkého. Tříselná kýla sama o sobě není nebezpečná, ale může vést i k velmi vážným komplikacím. Proto je nejlepším řešením chirurgický zákrok, který je jediným účinným způsobem léčby.

Celý článek

Přihlašte se k odběru našeho newsletteru.
Budeme Vám posílat novinky z oboru zdraví.

Souhlasím s
podmínkami

Svou registrací/přihlášením k odběru newsletteru poskytuji společnosti EUC a.s., Na Pankráci 1690/125,
140 00 Praha 4, IČ: 26730413, skup. DIČ: CZ699002423
, souhlas se zpracováním svých osobních údajů v nezbytném rozsahu, za účelem zařazení do databáze k marketingovým účelům, tj. zejména nabízení výrobků, služeb a za účelem zasílání obchodních sdělení a novinek prostřednictvím elektronických prostředků dle platného zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační povinnosti.

Souhlas poskytuji dobrovolně na dobu neurčitou. Zároveň prohlašuji, že mnou uvedené údaje jsou pravdivé.

Souhlas může být kdykoli odvolán písemnou formou na adresu společnosti nebo využitím funkce zrušení registrace/odhlášení v newsletteru.

Společnost prohlašuje, že bude zpracovávat údaje v souladu s platnou právní úpravou a pouze k účelům, ke kterým mu byl poskytnut souhlas.