Klademe extrémní důraz na individuální péči

Citlivý přístup
Jsme si vědomi toho, že se jedná o velice citlivou záležitost, kdy se pacienti s daným problémem odhodlávají jít k lékaři i několik let. Zásadní je pro nás tedy především individuální a citlivý přístup k pacientovi.

Důkladné vyšetření
V proktologické poradně pacienta vyšetříme, zjišťujeme, jak dlouho se s problémem potýká, a jiné podrobnosti – na základě toho se indikuje další postup. Předtím, než začneme řešit hemoroidy, které jsou často nejnepříjemnější, ale na druhou stranu nejméně pacienta ohrožují na zdravotním stavu, doplňujeme vyšetření další endoskopií.  Považujeme za nutné, abychom si byli jisti, že problém, který pacient má, je skutečně jen od hemoroidů. Velice úzce tedy v této oblasti spolupracujeme s oddělením gastroenterologie na naší klinice.

Návrh postupu léčby
Součástí diagnostiky je klinické vyšetření konečníku (v krátkém úseku) a na základě výsledku vyšetření se rovnou přistupuje k řešení. Lokálně lze řešit jeden nevelký hemoroid – jde sice o nepříjemný, ale nebolestivý zákrok. Větší hemoroidy nebo prolapsy (výhřezy) konečníku vyžadují řešení operační, přičemž se nabízejí různé možnosti – od klasické operace hemoroidů, která je nepříjemná otoky a krvácením a za následek má dlouhé a nepříjemné hojení, až po miniinvazivní zákrok.

Zákroky v případě hemoroidů:

Konzervativní léčba (i u fisur) – zásady prevence nemoci (vláknina, tekutiny, dostatečná hygiena), k léčbě se používají čípky nebo masti.

Ambulantní ošetření – nabízíme odstraňování hemoroidů pomocí elastických gumiček nebo léčbu Barronovou rigaturou. Nejde o bolestivé zákroky, jedná se o naprosto nenáročné výkony; riziko provádění vlastního výkonu je u ligatury daleko menší než v případě použití laseru či přístroje zvaného Hemoron.

Operativní řešení hemoroidů:

• Klasická operace znamená odstranění, tj. odříznutí hemoroidu z konečníku – jde o poměrně velký operační výkon v konečníku, který hodně krvácí, je bolestivý, s velkým otokem. Hrazeno pojišťovnou.­
  • Šetrnější operace se provádí u prolapsů, může ale dojít ke krvácení apod. – výkon je velice náročný na pečlivost, ale naši chirurgové tento zákrok velice dobře umějí. Hrazeno pojišťovnou.
  • Bezbolestná léčba technikou HAL-RAR (HAL – podvaz tepny, RAR – spravení prolapsu) – jde o nadstandardní řešení technikou, která cíleně řeší diagnózu. Tento výkon je téměř nebolestivý (podvazuje se tepénka, ošetří se pouze místa, kde jsou hemoroidy, a nevzniká žádná operační rána), s  rychlou rekonvalescencí. Jedná se o velice dobrou a šetrnou metodu odstraňující příčinu. Léčbu touto technikou lze použít jak na jednotlivé hemoroidy, tak i na prolapsy. HAL-RAR bohužel pojišťovna nehradí, pacient hradí přibližně 15 000 Kč.