Nemoci a diagnózy

Diabetes (cukrovka)

Diabetes mellitus neboli cukrovka je nemoc, která se projevuje poruchou metabolismu krevního cukru (glukózy). Glukóza je životně důležitá pro lidské zdraví, protože je zdrojem energie pro buňky. Pokud máte cukrovku, znamená to, že máte v krvi příliš mnoho glukózy, což je stav, který vám může způsobit vážné zdravotní problémy.

Hemoroidy

Hemoroidy jsou zanícené  a oteklé žíly v anální oblasti. Mohou vzniknout jako důsledek námahy při stolice či v důsledku tlaku na rektální žíly v těhotenství. Hemoroidy vznikají uvnitř konečníku nebo vně pod kůží řitního otvoru. Doprovází je svědění, bolest a krvácení.

Chřipka

Chřipka je infekční onemocnění způsobené viry. Infekce napadá dýchací ústrojí - nos, krk a plíce. V převážné většině případů nemoc odejde sama, může mít ale i velmi vážný průběh. Na chřipku a její komplikace zemře v ČR ročně okolo dvou tisíc pacientů.

Křečové žíly

Křečové žíly (varixy) známe jako zvětšené modrofialové uzlíkové žilní útvary na povrchu nohou, ale v podstatě jakákoliv žíla se může stát křečovou. Nohy jsou postiženy nejčastěji, protože nesou váhu celého těla. Pro některé pacienty jsou lehčí formy onemocnění jen kosmetickou záležitostí, jiným vážnější formy způsobují bolest a další komplikace.

Léčba hemoroidů metodou HAL-RAR

Hemoroidy (někdy hovorově nazývané hemeroidy, asi kvůli snadnější výslovnosti) jsou rozšířené žíly v konečníku. Statistiky uvádějí, že jimi trpí až 70 procent obyvatel po čtyřicátém roku věku. U žen po porodech se objevují ještě častěji. Přesná čísla je obtížné prokázat, protože řada pacientů, které trápí hemoroidy, se ostýchá jít k lékaři.

Rakovina prsu

Rakovinu prsu způsobuje zhoubné bujení buněk v prsní tkáni. Jedná se hned po rakovině kůže o nejčastěji diagnostikované nádorové onemocnění. Může se objevit i u mužů, ale v naprosté většině případů onemocní ženy. Osvěta v posledních letech naštěstí situaci kolem rakoviny prsu mění k lepšímu. Díky pravidelným kontrolám je mnoho nádorů nalezeno v počátečních stadiích, kdy je šance na úplné uzdravení téměř stoprocentní. Díky tomu se také úmrtnost na rakovinu prsu snižuje

Spánková apnoe

Syndrom spánkové apnoe je poměrně vážná porucha spánku. Pacient při ní v podstatě přestává dýchat. Následkem toho se pacienta budí – probíhá tzv. mikroprobuzení, při kterém se dech obnoví. Za hodinu se tento proces může zopakovat i více než stokrát. Pacient se pak ráno cítí unavený. Onemocnění narušuje přísun kyslíku, kvalitu spánku i celkové zdraví. Spánkovou apnoí často trpí lidé, kteří chrápou.

Tříselná kýla

Tříselná kýla vzniká, když se měkké tkáně z břišní dutiny (nejčastěji střeva) proniknou oslabenou břišní stěnou v k povrchu v oblasti třísel. Vzniklá výduť může působit bolest např. při kašli nebo při zvedání něčeho těžkého. Tříselná kýla sama o sobě není pro pacienta významně nebezpečná, ale může vést ke komplikacím, které můžou být až život ohrožující.  Proto je dobře řešení neodkládat a podstoupit chirurgický zákrok, který je jediným účinným způsobem léčby.

Celý článek

Přihlašte se k odběru našeho newsletteru.
Budeme Vám posílat novinky z oboru zdraví.

Souhlasím s
podmínkami

Svou registrací/přihlášením k odběru newsletteru poskytuji společnosti EUC a.s., Na Pankráci 1690/125,
140 00 Praha 4, IČ: 26730413, skup. DIČ: CZ699002423
, souhlas se zpracováním svých osobních údajů v nezbytném rozsahu, za účelem zařazení do databáze k marketingovým účelům, tj. zejména nabízení výrobků, služeb a za účelem zasílání obchodních sdělení a novinek prostřednictvím elektronických prostředků dle platného zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační povinnosti.

Souhlas poskytuji dobrovolně na dobu neurčitou. Zároveň prohlašuji, že mnou uvedené údaje jsou pravdivé.

Souhlas může být kdykoli odvolán písemnou formou na adresu společnosti nebo využitím funkce zrušení registrace/odhlášení v newsletteru.

Společnost prohlašuje, že bude zpracovávat údaje v souladu s platnou právní úpravou a pouze k účelům, ke kterým mu byl poskytnut souhlas.