Nemoci a diagnózy

Diabetes (cukrovka)

Praktické lékařstvíDiabetes mellitus neboli cukrovka je nemoc, která se vyznačuje poruchou metabolismu krevního cukru (glukózy). Glukóza je životně důležitá pro vaše zdraví, protože je zdrojem energie pro buňky, které tvoří svaly a tkáně, a je také hlavním zdrojem výživy pro mozek. Pokud máte cukrovku, znamená to, že máte v krvi příliš mnoho glukózy, což je stav, který vám může způsobit vážné zdravotní problémy.

Hemoroidy

Hemoroidy jsou zanícené  a oteklé žíly v anální oblasti. Mohou vzniknout jako důsledek námahy při stolice či v důsledku tlaku na rektální žíly v těhotenství. Hemoroidy vznikají uvnitř konečníku nebo vně pod kůží řitního otvoru. Doprovází je svědění, bolest a krvácení.

Chřipka

Chřipka infekce způsobená viry. Napadá dýchací ústrojí - nos, krk a plíce. V převážné většině případů vymizí sama, může mít ale i velmi vážný průběh. Na chřipku a její komplikace zemře v ČR ročně okolo dvou tisíc pacientů.

Křečové žíly

Křečové žíly (varixy) se vypadají jako vystouplé namodralé uzlíkové žilní útvary na povrchu nohou. Nohy jsou postiženy nejčastěji, protože nesou váhu těla, ale onemocnění se může projevit i na jiných žilách. Lehčí formy onemocnění můžou být jen kosmetickou záležitostí, vážnější formy mohou pacientům způsobovat bolest a další komplikace.

Rakovina prsu

Rakovina prsu je způsobena růstem rakovinných buněk v prsní tkáni a je hned po rakovině kůže nejčastěji diagnostikovaným nádorovým onemocněním. Může se objevit jak u mužů, tak u žen, ale u žen se objevuje nesrovnatelně častěji. Neustálá osvěta v posledních letech naštěstí situaci kolem rakoviny prsu mění podstatně k lepšímu. Díky pravidelným kontrolám je mnoho nádorů nalezeno v počátečních stadiích, kde je šance na úplné uzdravení téměř stoprocentní a úmrtnost na rakovinu prsu se významně snižuje.

Spánková apnoe

Syndrom spánkové apnoe je poměrně vážná porucha spánku. Pacient při ní v podstatě přestává dýchat. Následkem toho se zvyšuje tlak v dýchacích cestách, který pacienta budí – probíhá tzv. mikroprobuzení, při kterém se dech obnoví. Za hodinu se tento proces může zopakovat i více než stokrát. Pacient se ráno po probuzení cítí unavený, a to i když celou noc spal. Onemocnění narušuje přísun kyslíku, kvalitu spánku i celkové zdraví. Spánkovou apnoí často trpí lidé, kteří chrápou.

Tříselná kýla

Tříselná kýla vzniká, když se měkké tkáně z břišní dutiny (nejčastěji střeva) proniknou oslabenou břišní stěnou v k povrchu v oblasti třísel. Vzniklá výduť může působit bolest např. při kašli nebo při zvedání něčeho těžkého. Tříselná kýla sama o sobě není pro pacienta významně nebezpečná, ale může vést ke komplikacím, které můžou být až život ohrožující.  Proto je dobře řešení neodkládat a podstoupit chirurgický zákrok, který je jediným účinným způsobem léčby.

Celý článek

Přihlašte se k odběru našeho newsletteru.
Budeme Vám posílat novinky z oboru zdraví.

Souhlasím s
podmínkami

Svou registrací/přihlášením k odběru newsletteru poskytuji společnosti EUC a.s., Na Pankráci 1690/125,
140 00 Praha 4, IČ: 26730413, skup. DIČ: CZ699002423
, souhlas se zpracováním svých osobních údajů v nezbytném rozsahu, za účelem zařazení do databáze k marketingovým účelům, tj. zejména nabízení výrobků, služeb a za účelem zasílání obchodních sdělení a novinek prostřednictvím elektronických prostředků dle platného zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační povinnosti.

Souhlas poskytuji dobrovolně na dobu neurčitou. Zároveň prohlašuji, že mnou uvedené údaje jsou pravdivé.

Souhlas může být kdykoli odvolán písemnou formou na adresu společnosti nebo využitím funkce zrušení registrace/odhlášení v newsletteru.

Společnost prohlašuje, že bude zpracovávat údaje v souladu s platnou právní úpravou a pouze k účelům, ke kterým mu byl poskytnut souhlas.