Na RDG oddělení se vyšetření provádí na přístroji GE LUNAR PRODIGY PRIMO, který využívá při měření minimální množství ionizačního záření. Před vyšetřením není vyžadována zvláštní příprava, průběh je zcela bezbolestný a trvá 15-20 minut.

Proč je osteoporóza tak nebezpečná?

• osteoporóza je systémové onemocnění skeletu, charakterizované sníženým množstvím kostní hmoty a poruchami její kvality, jež vede ke zvýšenému riziku zlomenin
  • osteoporóza se na svém počátku vůbec neprojevuje
  • ve věku nad 50 let postihuje osteoporóza 15 -30 % mužů a 33-50 % žen v České republice
  • každá 3. žena po 50. roce věku onemocnění osteoporózou
  • postižených osteoporózou je vysoké riziko zlomeniny obratle a pouze u 50% z nich se projevuje bolestí zad
  • u postižených osteoporózou je vysoké riziko zlomeniny krčku stehenní kosti i dalších kostí, pouze 10 – 15% nemocných se léčí
  • riziko osteoporózy je u pacientů s dlouhodobou léčbou kortikoidy nebo jinými léky, které snižují množství kostní hmoty

Jak mohu objednat na denzitometrické vyšetření?

• tel. kontakt na RDG oddělení EUC Kliniky Ostrava

Co je nutné udělat k absolvování denzitometrického vyšetření?

• doporučení lékaře

Máte zájem o denzitometrické vyšetření bez indikace lékařem?

• není-li podle ošetřujícího lékaře vyšetření indikováno, můžete ho absolvovat jako samoplátce (viz ceník)

Preventivní program OZP – 207

• vyšetření je určeno všem pojištěncům OZP ve věku od 50 let bez poukazu od lékaře, je doporučeno jednou za dva roky, nejdříve však po uplynutí 24 měsíců po provedení předchozí preventivní prohlídky. Výsledek vyšetření předejte svému ošetřujícímu lékaři.