Má sice ekonomické vzdělání, přesto se celý život pohybuje ve zdravotnictví. Jeho tatínek byl lékař, maminka zdravotní sestra. On sám léta pracoval jako záchranář. Posledních 15 let však ve zdravotnictví působí hlavně jako manažer. V rozhovoru Pavel Hanke prozradil nejbližší plány s poliklinikou a vysvětlil, proč v něm každodenní příchod do práce vyvolává nostalgické vzpomínky.

Polikliniku MephaCentrum na podzim koupila zdravotnická skupina EUC. S novým majitelem přichází obvykle nové plány. Můžete prozradit ty vaše?

Dlužno říci, že předchozí majitelé do polikliniky investovali nemalé peníze a je to na jejím stavu znát. Poliklinika je zateplená, splňuje energetické požadavky, takže do budovy jako takové žádné zásadní investice neplánujeme. Ale pravdou je, že zdravotnictví jde kupředu mílovými kroky, takže jsme se s vedením společnosti EUC shodli na nutnosti modernizace některých prostor uvnitř polikliniky. V nejbližších měsících plánujeme vybudovat v přízemí polikliniky například novou recepci, přesunout lékárnu na viditelnější místo, zmodernizovat ji a otevřít některé nové ambulance. Plánujeme ale třeba investovat i do oblasti informačních technologií v návaznosti na rostoucí tlak ochrany dat.

Zmínil jste otevření nových ambulancí. Takže plánujete své služby ještě víc rozšiřovat?

Samozřejmě nesmíme usnout na vavřínech. Abychom byli konkurenceschopní, rádi bychom posílili stávající personál a s tím i ruku v ruce postupně rozšířili své služby. Před měsícem jsme například přijali novou praktickou lékařku, díky které se opět můžeme postarat o větší množství pacientů. A s dalšími lékaři napříč obory průběžně jednám, takže věřím, že se nám nakonec podaří náš plán uskutečnit.  

Nedávno si některé fakultní nemocnice stěžovaly na převis pacientů, které nestíhají ošetřit. Narážíte na stejný problém?

Samozřejmě, že jsou odbornosti, ať už se bavíme o neurologii nebo třeba ORL, kde se na vyšetření čeká déle, protože v těchto odbornostech všeobecně lékaři chybí. Na druhou stranu u nás rozhodně žádného pacienta neodmítneme, ošetříme každého. Do budoucna bychom chtěli i přes nedostatek lékařů náš tým postupně rozšiřovat, tak aby u nás byla péče i v těch výše zmiňovaných oborech pro pacienty dostupnější a čekací doba na ošetření se zkrátila.

Jako poliklinika poskytujete výhradně ambulantní péči. Právě soukromé ambulance si dnes ale dlouhodobě stěžují na to, že stát ve financování upřednostňuje lůžková zařízení na jejich úkor. Vnímáte to ze své pozice podobně?

Nevidím nedostatek v proplácení ambulantní poskytované péče jako takové. Spíše narážíme na to, že poskytujeme péči starším, mnohdy chronickým pacientům, kteří u nás vyhledávají péče několikrát do roka, protože prostě nemají na výběr. A pokud takového pacienta několikrát ošetříme, zkrátí nám pojišťovna platby s argumentem, že léčíme příliš draho. A tohle jako problém určitě vnímám. Už jen proto, že například v porubském obvodu je průměrný věk lidí 53 let. Obecně to postrádá logiku, protože pokud má pacient nějaký dlouhodobý chronický problém, musí být trvale pod dozorem lékaře.

Od podzimu loňského roku jste součástí EUC. Je dnes podle vás výhodou, být součástí zdravotnického řetězce?

Určitě ano. Máme za sebou silného a stabilního partnera. Díky společným nákupům zdravotnického materiálu, léků, oděvů pro personál, IT technologie a podobně dosahujeme velkých množstevních slev a ušetřené peníze můžeme investovat do našich zaměstnanců a rozvoje polikliniky.

Máte za sebou bohaté pracovní zkušenosti, proč jste se nakonec rozhodl pro MephaCentrum v Ostravě?

Poliklinika MephaCentrum je pro mě vlastně takovou srdeční záležitostí. Vyrůstal jsem totiž celý život v Porubě. Každodenní příchod do práce ve mně dodnes vyvolává nostalgické vzpomínky. Jako malý kluk jsem často trpěl bolestmi uší, takže už od mala jsem vlastně byl jejím pacientem. A v neposlední řadě zde pracovala jako zdravotní sestra také moje maminka, takže jsem se zde jako malý v prostorách polikliniky opravdu často zdržoval. Vracím se tak po letech vlastně na místo činu a je to hodně příjemný pocit.